Turystyka
studia I. stopnia
Interesuje Cię praca w hotelu lub restauracji, fascynują Cię podróże i chciałbyś związać z nimi swoje życie zawodowe –wybierz TURYSTYKĘ. Nauczysz się, jak rozpoznawać zasoby dla rozwoju turystyki, jak kształtować produkty turystyczne i jak planować rozwój turystyki w regionie z zachowaniem zasad rozwoju zrównoważonego. Poznasz formy działalności w tym sektorze oraz współczesne tendencje na rynku światowym i polskim.
Opis kierunku
Turystyka to 3-letnie studia, w czasie których połączysz wiedzę na temat m.in. uwarunkowań rozwoju turystyki, form działalności i trendów na tym rynku z praktycznymi umiejętnościami poszukiwanymi na rynku pracy, a po zakończeniu nauki uzyskasz tytuł licencjata.
Na studiach nauczysz się, jak planować rozwój turystyki w jednostkach samorządu terytorialnego: w gminie, powiecie, województwie. Dowiesz się, jak zgodnie z zasadami rozwoju zrównoważonego i systemowym podejściem zarządzać turystyką w odniesieniu do obszarów chronionych i atrakcji turystycznych. Zdobędziesz wiedzę na temat uwarunkowań rozwoju turystyki, zasobów turystycznych Polski i świata, podstaw polityki regionalnej i prawa. Poznasz zasady działalności w sektorze gastronomii i hotelarstwa, organizacji i obsługi ruchu turystycznego, planowania rozwoju infrastruktury i zarządzania produktem turystycznym.
CZEGO SIĘ UCZYMY? - wykaz przedmiotów
Więcej informacji o programie znajdziesz TUTAJ
studia II. stopnia
Chciałbyś aktywnie działać w branży turystycznej? Widzisz się w organizacji turystyki w organach państwowych, w firmach komercyjnych, a może w ramach własnej działalności? Jeśli tak – wybierz TURYSTYKĘ na Uniwersytecie Wrocławskim.
Opis kierunku
Turystyka to 2-letnie studia, w czasie których pogłębisz wiedzę na temat oceny potencjału dla turystyki, planowania jej rozwoju na wybranych obszarach i działalności w podmiotach komercyjnych, a po ich zakończeniu zdobędziesz tytuł magistra.
W ramach studiów zdobędziesz wiedzę na temat regionów turystycznych, poznasz m.in. zasady gospodarki przestrzennej w turystyce, tworzenia produktów turystycznych, a także marketingu w turystyce. Ponadto zdobędziesz wiedzę na temat hotelarstwa, transportu, pilotażu i działalności touroperatorskiej. Dodatkowo dokonasz wyboru z szerokiej puli przedmiotów fakultatywnych, np. na temat biznesplanu, negocjacji w biznesie, polityki turystycznej, rewitalizacji czy komunikacji międzykulturowej. W ramach pracy magisterskiej możesz wybrać temat związany z Twoimi zainteresowaniami, a zdobyte podczas badań wiedza i kompetencje wzmocnią Twój potencjał na rynku pracy.
Więcej informacji o programie znajdziesz TUTAJ